PAUSE HERE

Thursday, January 1

what i'm wish 4..

first of all.. wanna wish.. HAPPY NEW YEAR tuk semua.. tahun 2014 baru nie mmg banyak dugaan tuk Malaysia.. orang sini kata orang sana x betul.. orang sana kata orang sini x betul.. gajah sama gajah berjuang.. pelanduk tersepit ditengah2.. macam biasa mangsa nya ialah rakyat marhean macam kami nie.. bukan tahun2 b4 nie x penah macam nie.. tapi lately.. makin menjadi2.. semua same jek.. x cukup dengan tu.. negara digemparkan pulak dengan kehilangan MH370 yang sampai hari nie masih misteri lagi.. tambah pulak dengan insiden MH17 yang ditembak jatuh.. ape pun sama2 la kita doakan yang terbaik...

ok tutup kisah negara... moh kita buat refleksi azam tahun2 lepas okey..
  1. nak keje dengan gaji tetap.. (ok done.. alhamdulillah)
  2. nak bagi duit belanje kat mami n dedi.. (alhamdulillah dh dpt buat..even utk dedi ikut musim)
  3. nak ade kereta sendiri.. (alhamdulillah jugak.. masuk 4 tahun this yr.. walaupun kete kecik jek.. ikut kemampuan okey.. tu pon cam nak nangis bayaq insurans.. )
  4. nak ade rumah sendiri.. (aduh.. yg nie belum.. kene tunggu 'mr husband' kot.. mcm x mampu jek nak bayo sendiri nie.. )
  5. jumpe 'mr joe' ... (yang ni x tau la.. bayang2 pon x nampak lagi nie.. huhu..)
  6. nak jadi lebih positif.. (yang nie pon asyik gagal jek.. patut la x jumpe2 'mr joe' nie kan..)
tu jek azam b4 nie yang ingat.. yang lain x ingat.. almaklumlah bila usia dah meningkat.. mcm nie la gayenyer.. ok.. jom refresh azam untuk tahun nie..
  1.  nak jadi lebih positif.. x super sensitif.. berdikari.. berani.. (yeah.. cuba untuk lebih kuat.. xmo nangis2 dah.. hehe)
  2. tidak bermulut longkang.. (haha.. so korang jgn nak mula buat hal dulu naa..)
  3. buat saving.. (ni kene doa kuat2 nie.. terbabas jugak bab nie.. hehe)
  4. nak ade rumah sendiri.. (kene usaha lebih nak mintak rumah pr1ma.. sbb kalau nak jumpa 'mr husband' x tau bila tahun nyer..)
  5. jumpe 'mr joe'.. (aduh.. nie pon x berharap sangat.. tapi bila tgk member2 dok post gambaq2 baby depa yang comel2 tu.. rase nak nangis...)
  6. jadi lebih rajin.. x tangguh2 kerja.. (ni harus usaha kuat.. banyak keje penting kat sekolah tahun nie.. harap bertabah sampai hujung tahun melayan budak2 3G.. huhu)
  7. nak kurus.. eh.. nak kurangkan berat badan.. (nie pon x sure.. semakin hari semakin bambam.. tapi tu la.. harap2 dengan umur nie.. akan ade la kesedaran sket.. amin..)
tu je yang dapat terjangkau dalam kepala otak buat masa nie.. tetibe teringat kata2 sorang member mase lunch dgn dia last year.. "kenape ko x kawin lagi ek.. ko ni memilih sangat kot.. kalau nak harap akan dapat mcm aku.. mmg xde dah la.."  erk.. bukan mengharap nak dapat mcm die.. tapi aku rasa aku tau maksud die.. aku pon maybe x sedar yang aku ade meletakkan standard tuk 'mr joe' tu.. sbb tu la aku x nampak kot.. sbb bila someone tu bukan seperti yang aku impikan then aku mmg x amik port kewujudan die kot.. aku tau.. aku bukan siti nurhaliza yang nak memilih2 sangat.. tapi mcm sorang my girlfriend cakap.. at least aku nak someone yang up sket dari aku.. baik dari agama.. kerjaya dan pendidikan.. aku nak dibimbing.. takut nnt kalau aku yg lagi up.. aku akan rasa lebih dominan.. sebab.. aku kan kakak.. haha...

ape pon... same2 la kita doakan yang terbaik untuk hari2 yang mendatang nie... wish me luck..
 

2 comments:

  1. ony....insyallah, one day akan jumpe mr joe. of cos kite nak someone yang boleh bimbing kte...bukan kes memilih or ape...gud luck ony, semoge tahun ni membawa kebahagian to you. amin.

    ReplyDelete